Μελετώντας τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των ευρωπαϊκών χωρών
Από την ίδρυσή του (το 2015) ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε.), ως ανεξάρτητη διοικητική αρχή, έχει στα κύρια ερευνητικά του ενδιαφέροντα την εξέταση του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για το σκοπό αυτό το 2016 εκδόθηκε από το Τμήμα Επιστημονικής Υποστήριξης του Ε.Ο.Ε. η πρώτη μελέτη του (Ευρωπαϊκά Εξεταστικά συστήματα, Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, Μαρούσι 2016, ISBN 978-618-82861-0-8), που αφορούσε τα εξεταστικά συστήματα δέκα ευρωπαϊκών χωρών, και ακολούθως το ίδιο έτος δημοσιεύθηκε μια πιο αναλυτική παρουσίαση των εξεταστικών συστημάτων τεσσάρων ευρωπαϊκών χωρών (Επιτομή των Συστημάτων Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία και Φινλανδία», Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, Μαρούσι 2016 ISBN 978-618-82861-3-9), έπειτα από επεξεργασία δεδομένων που προέκυψαν κατόπιν διαδοχικών συναντήσεων στις πρεσβείες της Αγγλίας, Γαλλίας, Φινλανδίας και Ιταλίας.
Σε αυτό το νέο πόνημα του Τμήματος Επιστημονικής Υποστήριξης έγινε η προσπάθεια να συμπεριληφθούν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες (οι εντός Σένγκεν), εικοσιέξι (26) τον αριθμό. Οι προαναφερόμενες χώρες, Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία και Φινλανδία, αν και αναλύθηκαν εκτενώς το 2016, συμπεριλαμβάνονται στο κείμενο για την πληρότητα της μελέτης.
Βασικοί άξονες διάρθρωσης της παρούσας μελέτης αποτέλεσαν οι πρόσφατες μελέτες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως για παράδειγμα οι “Study on the impact of admission systems on higher education outcomes, Volume I:Comparative report, European Commission, Brussels, 2017” και “The Structure of the European Education Systems, Schematic Diagrams European Commission, Brussels 2020.
Σημαντική υπήρξε η επικοινωνία με τα Υπουργεία Παιδείας των εξεταζόμενων χωρών και η άντληση στοιχείων από τις επίσημες ιστοσελίδες τους. Επιπλέον χρησιμοποιήθηκαν περιγραφικές πληροφορίες και στατιστικά στοιχεία από το ευρωπαϊκό δίκτυο «Ευρυδίκη». Αν και πρωταρχικός μας στόχος ήταν η δια ζώσης συνάντηση και ο διάλογος με τους μορφωτικούς ακολούθους των
ευρωπαϊκών χωρών, ωστόσο αυτό δεν κατέστη εφικτό τη δεδομένη χρονική στιγμή λόγω της πανδημίας του covid-19.
Η νέα αυτή μελέτη, που πηγάζει από την ίδια την επιτελική φύση του Ε.Ο.Ε. στα θέματα των εξετάσεων και από την πάντα επίκαιρη αναζήτηση παρεμβάσεων βελτίωσης του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα, δεικνύει ότι το εκάστοτε σύστημα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση (ακαδημαϊκή και επαγγελματική) δεν είναι μια διαδικασία αποκομμένη από τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά μια διαδικασία που ενώνει τη βασική και μετα-υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την επιλογή φοίτησης σε κάποιο τμήμα ανώτατης ακαδημαϊκής ή επαγγελματικής εκπαίδευσης ή ακόμα και με την ίδια την αγορά εργασίας.
πηγή: Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων
[advanced_iframe src=”https://www.compass.mysch.gr/wp-content/uploads/2022/02/eoe-meleti.pdf” width=”100%” height=”600″]






