Σε δημόσια διαβούλευση η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και ο τρόπος προαγωγής στα Λύκεια

🕜 Το άρθρο που προσπελάσατε έχει δημοσιευθεί πριν 9 έτη. Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Σε δημόσια διαβούλευση έχει τεθεί το σχέδιο νόμου «Επείγοντα Μέτρα για την Αντιμετώπιση της Βίας στον Αθλητισμό και άλλες διατάξεις» το οποίο στο άρθρο 13 περιλαμβάνει την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων στις Α και Β τάξεις ημερησίου Γενικού Λυκείου (και τις αντίστοιχες των εσπερινών Γενικών Λυκείων), την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων σε όλες τις τάξεις των ΕΠΑΛ καθώς και την αλλαγή στον τρόπο προαγωγής των μαθητών στις προαναφερόμενες τάξεις.

Η διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης είναι μέχρι τις 6 Απριλίου 2015.

Ο σχετικός δικτυακός τόπος βρίσκεται εδώ

Στην αιτιολογική έκθεση για το άρθρο 13 τονίζονται τα παρακάτω:

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις αποσκοπούν στην απάλειψη στρεβλώσεων κατά την εκπαιδευτική διαδικασία του Λυκείου και στην αποκατάσταση της ισότητας ευκαιριών μεταξύ σχολικών μονάδων με άνιση κοινωνικοοικονομική και πολιτισμική κατανομή και των μαθητών/τριών τους αντιστοίχως, η οποία είχε διαταραχθεί από τις καταργούμενες ρυθμίσεις.

Η επιλογή του 50% των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων από την Τράπεζα θεμάτων, όπως και ο ορισμός του γενικού Μ.Ο. ετησίας επίδοσης των μαθητών του λυκείου στο Δέκα, λειτούργησαν ως μέτρα ανάσχεσης της ροής των μαθητών από την είσοδό τους στο λύκειο ως την αποφοίτηση από αυτό, σε βάρος των πλέον ευάλωτων κοινωνικών στρωμάτων. Παράλληλα, η υποχρεωτική χρήση της Τράπεζας Θεμάτων καταργεί στην πράξη τη διδακτική και παιδαγωγική αυτονομία του/της διδάσκοντα/ουσας, που έχει άμεση σχέση και πληρέστερη γνώση των ιδιαίτερων αναγκών των μαθητών.

Ο ορισμός του Μ.Ο. της ετήσιας διδακτικής επίδοσης των μαθητών του λυκείου στο 9.5, όπως αντίστοιχα συμβαίνει και στο Γυμνάσιο, καθώς και η προαιρετική χρήστη της Τράπεζας Θεμάτων ως συμβουλευτικού εργαλείου για εκπαιδευτικούς και 15 μαθητές, ευελπιστούμε πως θα λειτουργήσουν διορθωτικά ως προς τις παραπάνω στρεβλώσεις.

Ο τρόπος διεξαγωγής των γραπτών προαγωγικών εξετάσεων των μαθητών των Α΄ Β΄ τάξεων του Ημερησίου Γενικού Λυκείου και των Α΄, Β΄, Γ΄τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου καθώς και όλων των τάξεων του Επαγγελματικού Λυκείου και ο τρόπος υπολογισμού του γενικού βαθμού προαγωγής και πρόσβασης θα ρυθμιστούν με Προεδρικά Διατάγματα που θα υλοποιούν την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση και θα τροποποιούν αντιστοίχως τα εν ισχύ σήμερα Προεδρικά Διατάγματα περί αξιολόγησης των μαθητών.

Τα νέα Προεδρικά Διατάγματα θα πρέπει να εκδοθούν αμέσως μετά την ψήφιση του παρόντος νομοσχεδίου.

Πηγή: Δημόσια Διαβούλευση ΥΠΟΠΑΙΘ

 

Σπύρος Παπαχαρίσης, Υπεύθυνος ΣΕΠ – ΚΕΣΥΠ Φλώρινας, 23850 54581

Σπύρος Χρ. Παπαχαρίσης,

Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ82-Μηχανολόγων - Β' ειδικότητας ΠΕ70-Δασκάλων - (Με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό) Υπεύθυνος ΣΕΠ στη ΔΔΕ Φλώρινας

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...