Πώς προάγονται ή απολύονται οι προερχόμενοι από ξένα σχολεία μαθητές των ΕΠΑΛ;

🕜 Το άρθρο που προσπελάσατε έχει δημοσιευθεί πριν 5 έτη. Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Σύμφωνα με το άρθρο 27 (Μαθήτριες/Μαθητές από ξένα σχολεία) του Π.Δ. 40/2018 (Αξιολόγηση των μαθητών των ΕΠΑ.Λ. και των μαθητευόμενων του «Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας»)Τεύχος Α’ 76/30.04.2018

1. Οι μαθήτριες/-τές που εμπίπτουν στις διατάξεις των παραγράφων 1, 2 και 3 του άρθρου 2 του π.δ. 155/1978 (Α’ 33), όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του π.δ. 182/1984 (Α’ 60), και φοιτούν σε Ελληνικό Επαγγελματικό Λύκειο, προάγονται ή απολύονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των παραγράφων αυτών. Για τις/τους μαθήτριες/τές αυτές/-ούς:

α. κατά το πρώτο έτος της φοίτησης τους σε Ελληνικό ΕΠΑ.Λ., εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 9.α. του άρθρου 16, με παράλληλη μείωση του προβλεπόμενου μέσου όρου εννέα και πέντε δέκατα (9,5) κατά δύο μονάδες, (δηλ. 7,5)

β. κατά το δεύτερο έτος της φοίτησης τους σε Ελληνικό ΕΠΑ.Λ., εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 9.α. του άρθρου 16, με παράλληλη μείωση του προβλεπόμενου μέσου όρου εννέα και πέντε δέκατα (9,5) κατά μία μονάδα. (δηλ. 8,5)

Οι μαθήτριες/-τές της κατηγορίας αυτής, μετά το δεύτερο έτος της φοίτησης τους σε Ελληνικό ΕΠΑ.Λ. εξετάζονται, βαθμολογούνται και προάγονται, όπως προβλέπεται στις διατάξεις για τις/τους μαθήτριες/-τές της ημεδαπής.

2. Οι μαθήτριες/-τές του άρθρου αυτού εξετάζονται στα μαθήματα για τα οποία προβλέπεται προφορική εξέταση από επιτροπή που ορίζεται σύμφωνα με την αρ. 23519/Γ2/01-03-2010 απόφαση (Β’ 258) «Ενδοσχολικές (προαγωγικές, πτυχιακές/απολυτήριες) εξετάσεις, ενδιάμεσες γραπτές εξετάσεις κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθητών των ΕΠΑ.Λ., των ΕΠΑ.Σ. με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

3. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού δεν εφαρμόζονται για την απόκτηση πτυχίου ΕΠΑ.Λ., για το οποίο ισχύουν οι διατάξεις των περιπτώσεων 1 και 2 της παρ. 9.γ του άρθρου 16 του παρόντος, για το ημερήσιο ΕΠΑ.Λ. και για το εσπερινό ΕΠΑ.Λ.

4. Οι μαθήτριες/-τές του άρθρου αυτού εξετάζονται στα μαθήματα για τα οποία προβλέπεται εξέταση από επιτροπή που ορίζεται σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 23.

5. Στους αποφοίτους του άρθρου αυτού χορηγείται απολυτήριο ή και πτυχίο ΕΠΑ.Λ., στο οποίο αναγράφεται ότι χορηγήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.


Παράθεση αναφερομένων στο ανωτέρω άρθρο σχετικών διατάξεων: 


Α. Παράγραφοι 1, 2 και 3 του άρθρου 2 του π.δ. 155/1978 (Α’ 33), όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του π.δ. 182/1984 (Α’ 60)

Άρθρο 3.

Το άρθρο 2 του Π. Δ/τος 155/78 (ΦΕΚ 33, τ. Α` 8.3.1978) αντικαθίσταται ως εξής:

“1. Μαθητές, κάτοχοι ενδεικτικού ή αποδεικτικού σπουδών ή άλλου σχετικού αποδεικτικού στοιχείου της μαθητικής κατάστασης τους ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εξωτερικό και είναι αντίστοιχο των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης που λειτουργούν στην Ελλάδα, εγγράφονται χωρίς κατατακτήρια εξέταση οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους σε αντίστοιχη τάξη των δημόσιων ιδιωτικών σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης της Ελλάδας, η οποία καθορίζεται από τον οικείο προϊστάμενο Δ/νσης ή Γραφείου Μέσης Εκπαίδευσης.

2. Οι μαθητές της προηγούμενης παραγράφου που φοίτησαν επί δύο τουλάχιστον συνεχή έτη σε σχολείο του εξωτερικού, πριν από την εγγραφή τους σε σχολείο της Ελλάδας, κατά το πρώτο έτος της φοίτησης τους στο Ελληνικό σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης δε βαθμολογούνται στο μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, ενώ στα υπόλοιπα μαθήματα εξετάζονται προφορικά “με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5)”.
Οι μαθητές αυτοί κατά το δεύτερο έτος της φοίτησης τους στο Ελληνικό σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης εξετάζονται προφορικά στα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5) και γραπτά στα υπόλοιπα μαθήματα “με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5)”.

***Στις παρ.2 και 3 του παρόντος άρθρου, η φράση “με βαθμολογική βάση το οκτώ (8)” αντικαταστάθηκε από τη φράση “με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5)”, και η φράση “με βαθμολογική βάση το δέκα (10)” αντικαταστάθηκε από τη φράση “με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5), σύμφωνα με τα οριζόμενα από το εδ.β΄ της παρ.18 του άρθρου 1 του ΠΔ 153/2000 (Α΄ 131) και με την παρ. 2 του άρθρου 26 του ΠΔ 56/2016 (ΦΕΚ Α΄ 91/19.05.2016)

*** Η φράση “με βαθμολογική βάση το οκτώ (8)” αντικαταστάθηκε από τη φράση “με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5)” και η φράση “με βαθμολογική βάση το δέκα (10)” αντικαταστάθηκε από τη φράση “με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5)”, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρ.του 34 ΠΔ 86/2001.

***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Με το άρθρο 34 παρ.2 ΠΔ 60/2006,ΦΕΚ Α 65/30.3.2006,ορίζεται ότι: Στις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 3 του π.δ. 182/1984 (ΦΕΚ. 601) η φράση “με βαθμολογική βάση το οκτώ (8)” αντικαθίσταται από τη φράση “με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5)” και η φράση “με βαθμολογική βάση το δέκα (10)” αντικαθίσταται από τη φράση “με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5)”.

3. Οι μαθητές της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού, που φοίτησαν σε ξένο σχολείο του εξωτερικού που είναι αντίστοιχο των σχολείων Μ.Ε. που λειτουργούν στην Ελλάδα, μόνο κατά το προηγούμενο από την εγγραφή τους σε Ελληνικό σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης σχολικό έτος, κατά το πρώτο έτος της φοίτησης της στο Ελληνικό σχολείο εξετάζονται προφορικά με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5) στα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και γραπτά “με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5)” στα υπόλοιπα μαθήματα.

Β. Διατάξεις της παρ. 9.α. του άρθρου 16 του Π.Δ. 40/2018

9.α. Προαγωγή – Παραπομπή μαθητών/μαθητριών Α’, Β’ τάξεων Ημερησίου ΕΠΑ.Λ

1. Οι μαθητές/-τριες των Α’ και Β’ τάξεων προάγονται όταν ο Γενικός Μέσος Όρος (Γ.Μ.Ο.) των μαθημάτων τους είναι ίσος ή ανώτερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5).
Μαθητές/-τριες με μικρότερο Γ.Μ.Ο παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου του ιδίου έτους στα μαθήματα στα οποία ο Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5).

Στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου εξετάζονται γραπτά και προφορικά στα μαθήματα στα οποία ο Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) τους είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5), οπότε και προάγονται εφόσον έχουν (Γ.Μ.Ο.) τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5).
Αν δεν προαχθούν ούτε και στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.
2. Οι μαθητές/-τριες, οι οποίοι/-ες στα μαθήματα «Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία», «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Ασφάλεια και Υγεία στο χώρο εργασίας», «Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων», «Αγωγή Υγείας», στα εργαστηριακά μαθήματα και στα μικτά μαθήματα έχουν Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) μικρότερο του εννέα και πέντε δέκατα (9,5), παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου του ιδίου έτους και εξετάζονται ως ακολούθως:
α. Στο μάθημα «Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία» υποβάλλουν διορθωμένη την εργασία τους (σε περίπτωση ατομικής εργασίας) ή επεξεργασμένα τμήματα της ερευνητικής εργασίας (σε περίπτωση ομαδικής εργασίας) που έχουν ορίσει οι εξετάζοντες/-ουσες εκπαιδευτικοί. Εναλλακτικά και εφόσον η επιλογή των θεμάτων το επιτρέπει, η εξέταση μπορεί να είναι προφορική ενώπιον επιτροπής.
β. Στο μάθημα «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Ασφάλεια και Υγεία στο χώρο εργασίας» υποβάλλουν διορθωμένη την εργασία, το προσωπικό τους ημερολόγιο και τον ατομικό τους φάκελο προς επαναξιολόγηση. Εναλλακτικά η εξέταση μπορεί να είναι προφορική ενώπιον επιτροπής.
γ. Στο μάθημα «Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων» (Ζ.Δ.Δ.) επιλέγουν ένα από τα θέματα της Ζ.Δ.Δ. και προχωρούν σε σύντομη προφορική παρουσίαση του θέματος ενώπιον επιτροπής ή υποβάλλουν μικρής έκτασης παραδοτέο.
δ. Στο μάθημα «Αγωγή Υγείας» υποβάλλουν διορθωμένη την εργασία τους (σε περίπτωση ατομικής εργασίας) ή επεξεργασμένα εκ νέου τμήματα της εργασίας (σε περίπτωση ομαδικής εργασίας) από θέμα που έχουν επιλέξει οι εξετάζοντες/-ουσες εκπαιδευτικοί ή εξετάζονται προφορικά κατά την κρίση της επιτροπής,
ε. Στα εργαστηριακά μαθήματα οι μαθητές/-τριες εξετάζονται γραπτά ή προφορικά με επίδειξη δεξιοτήτων τους στο εργαστήριο και εκτέλεση συγκεκριμένου έργου, ανάλογα με τη φύση του αντικειμένου του μαθήματος. Είναι δυνατό να επιλεγεί μια μορφή εξέτασης ή και συνδυασμός αυτών. Η μορφή της εξέτασης ορίζεται με απόφαση του/της Διευθυντή/-ντριας μετά από εισήγηση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το εργαστηριακό μάθημα.
αα. Αν επιλεγεί μόνο γραπτή μορφή εξέτασης στο εργαστηριακό μάθημα, ακολουθείται η ίδια διαδικασία εξέτασης που ακολουθείται για τα μαθήματα θεωρητικού περιεχομένου τομέων και ειδικοτήτων. Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) στο μάθημα αποτελεί ο γραπτός βαθμός της εξέτασης.
ββ. Όταν το εργαστηριακό μάθημα διδάσκεται από ένα εκπαιδευτικό και επιλεγεί η προφορική διαδικασία εξέτασης, τότε για την εξέταση του εργαστηριακού μαθήματος συγκροτείται επιτροπή αποτελούμενη από τον/τη Διευθυντή/-ντρια, τον/τη διδάσκοντα/-ουσα και έναν/μία άλλο/-η εκπαιδευτικό της ίδιας ειδικότητας ή άλλης ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα. Σε περίπτωση επιλογής προφορικής εξέτασης, βαθμός του μαθήματος είναι ο Μ.Ο. των βαθμών των δύο βαθμολογητών/-τριών, ο οποίος αποτελεί και το Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) στο μάθημα.
στ. Στα μικτά μαθήματα παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου οι μαθητές/- τριες που έχουν Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) στο μικτό μάθημα μικρότερο του εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Σε αυτή την περίπτωση εξετάζονται και στα δύο μέρη του μικτού μαθήματος.

Συγκεκριμένα:
αα. Στο θεωρητικό μέρος του μικτού μαθήματος εξετάζονται προφορικά και γραπτά και ως Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του θεωρητικού μέρους υπολογίζεται ο Μ.Ο. γραπτής και προφορικής εξέτασης,
ββ. Στο εργαστηριακό μέρος του μικτού μαθήματος εξετάζονται με τον τρόπο που αναφέρεται στην παράγραφο 9.α.2.ε. και ο βαθμός της εξέτασης αποτελεί τον Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.)του εργαστηριακού μέρους,
γγ. Ο Μ.Ο. των δύο Βαθμών Ετήσιας Επίδοσης (θεωρητικού και εργαστηριακού μέρους) αποτελεί το Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του μικτού μαθήματος.
4. Οιμαθητές/-τριες των Α’, Β’τάξεων του ΕΠΑ.Λ., οι οποίοι/-ες παραπέμφθηκαν στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου στα μαθήματα τα οποία έχουν κλάδους, έχοντας βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του εννέα και πέντε δέκατα (9,5), εξετάζονται γραπτά και προφορικά μόνο σε εκείνον τον κλάδο που ο ετήσιος βαθμός επίδοσης τους είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Ο Μ.Ο. του γραπτού και του προφορικού βαθμού αποτελεί τον Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του κλάδου.

Γ. Αρ. 23519/Γ2/01-03-2010 απόφαση (Β’ 258) «Ενδοσχολικές (προαγωγικές, πτυχιακές/απολυτήριες) εξετάσεις, ενδιάμεσες γραπτές εξετάσεις κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθητών των ΕΠΑ.Λ., των ΕΠΑ.Σ. με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

 

Σπύρος Χρ. Παπαχαρίσης,

Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ82-Μηχανολόγων - Β' ειδικότητας ΠΕ70-Δασκάλων - (Με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό) Υπεύθυνος ΣΕΠ στη ΔΔΕ Φλώρινας

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...