Πανελλαδικές εξετάσεις: Οι προφορικώς εξεταζόμενοι δεν μπορούν να απαντήσουν και να αξιολογηθούν γραπτά σε κάποια ερωτήματα

🕜 Το άρθρο που προσπελάσατε έχει δημοσιευθεί πριν 3 έτη. Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Αρ. Πρωτ.: Φ.251/67490/Α5/9-6-2021 «Διαβίβαση της με αριθ. Φ.251/66815/Α5/7-6-2021 εγκύκλιου που αφορά στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

Σας διαβιβάζουμε την με αριθ. Φ.251/66815/Α5/7-6-2021 εγκύκλιο της υπηρεσίας μας (ΑΔΑ: 9ΔΩ946ΜΤΛΗ-79Ζ) με θέμα «Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και παρακαλούμε για την άμεση ενημέρωση όλων των μελών των Επιτροπών Εξέτασης υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, που διενεργούνται βάσει του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 28 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄) και με το άρθρο 51 του Ν.4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α΄) και σύμφωνα με τις διατάξεις της αριθμ.Φ.251/22806/Α5/26-2-2021 (ΦΕΚ 897 Β΄) Υπουργικής Απόφασης.

Σας εφιστούμε την προσοχή στα εξής:

1. Οι υποψήφιοι που πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή κατά τη διάρκεια της τακτικής περιόδου των πανελλαδικών εξετάσεων, δύνανται να εξετάζονται γραπτά στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις του άρθρου 13Α του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α’) στο σύνολο των μαθημάτων που έχουν δηλώσει στην Αίτηση-Δήλωση. Συνεπώς, ο τρόπος εξέτασης που προβλέπεται για τους υποψήφιους αυτούς είναι μόνο γραπτός, εκτός και αν πιστοποιηθούν με προσωρινή κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% που συνδέεται με τα άνω άκρα, οπότε στην περίπτωση αυτή οι υποψήφιοι εξετάζονται προφορικά.

2. Οι εξεταζόμενοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αναπτύσσουν προφορικά στα τρία μέλη της επιτροπής – εξεταστές τις απαντήσεις τους στα θέματα, με όποια σειρά επιθυμούν. Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης των απαντήσεών τους μπορούν να συμβουλεύονται τις σημειώσεις τους στο τετράδιο και τα θέματα. Δεν μπορούν όμως να απαντήσουν και να αξιολογηθούν γραπτά σε κάποια ερωτήματα.

3. Η Επιτροπή Εξέτασης ορίζεται από τον Πρόεδρο του οικείου Β.Κ. και αποτελείται από:

i. Τον Πρόεδρο ή ένα μέλος της Επιτροπής του οικείου Β.Κ. ως Πρόεδρο.
ii. Δύο (2) εκπαιδευτικούς λειτουργούς ΔΕ για κάθε εξεταζόμενο μάθημα από αυτούς που το δίδαξαν ένα τουλάχιστον σχολικό έτος κατά την τελευταία τριετία, ως εξεταστές-βαθμολογητές.
iii. Έναν (1) Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) ή εκπαιδευτικό λειτουργό ΔΕ με βαθμό Α΄, της ίδιας ή συγγενούς με το εξεταζόμενο μάθημα ειδικότητας ως εξεταστή – τρίτο βαθμολογητή. Ο καθηγητής πρέπει να έχει διδάξει το εξεταζόμενο μάθημα κατά προτίμηση ένα τουλάχιστον σχολικό έτος κατά την τελευταία διετία.

iv. Έναν εκπαιδευτικό λειτουργό ΔΕ ή διοικητικό υπάλληλο ως γραμματέα της Επιτροπής και ένα χειριστή του συστήματος λήψης των θεμάτων, εφόσον το κέντρο διαθέτει σύστημα ηλεκτρονικής μετάδοσης θεμάτων.

Σε περίπτωση που οι εξεταζόμενοι υποψήφιοι είναι περισσότεροι από είκοσι (20) ορίζεται και ένας βοηθός γραμματέας. Για κάθε είκοσι (20) επιπλέον εξεταζομένους ορίζεται ένας ακόμη βοηθός γραμματέας. Στην Επιτροπή μπορεί να παρίσταται και ένας (1) Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ή ο Προϊστάμενος του οικείου ΚΕΣΥ ή εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ο οποίος υπηρετεί στο ΚΕΣΥ, για την παροχή διευκρινίσεων ή επεξηγήσεων σε θέματα ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

Με την ίδια απόφαση ορίζονται επιπλέον μέχρι δύο (2) άτομα από το βοηθητικό προσωπικό.

4. Λόγω των έκτακτων συνθηκών εξαιτίας του κορωνοϊού, για φέτος πρέπει να τηρούνται επιπλέον προδιαγραφές για την προφορική εξέταση των υποψηφίων καθώς και όσα ορίζονται στην αριθ.Φ.251/64572/Α5/3-6-2021 (ΦΕΚ 2363 Β’) ΚΥΑ.


Δείτε για το ανωτέρω θέμα σχετικό στιγμιότυπο από την Διαδικτυακή Ενημέρωση για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις υποψηφίων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες που πραγματοποίησε η ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας:

 

πηγή: ΥΠΑΙΘ / σχετικό έγγραφο

[advanced_iframe src=”https://www.compass.mysch.gr/wp-content/uploads/2021/06/ΕΞΕ-67490-2021-Διαβίβαση-της-με-αριθ.-Φ.251-66815-Α5-7-6-2021-εγκύκλιου-που-αφορά-στις-πανελλαδικές-εξετάσεις-υποψηφίων-με-αναπηρία-και-ειδικές-.pdf” width=”100%” height=”600″]

Σπύρος Χρ. Παπαχαρίσης,

Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ82-Μηχανολόγων - Β' ειδικότητας ΠΕ70-Δασκάλων - (Με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό) Υπεύθυνος ΣΕΠ στη ΔΔΕ Φλώρινας

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...