Κριτήρια αξιολόγησης και ζητήματα βαθμολογίας μαθητών Επαγγελματικών Λυκείων και Τάξης Μαθητείας (άρθρο 86, ν. 4823/2021)

🕜 Το άρθρο που προσπελάσατε έχει δημοσιευθεί πριν 3 έτη. Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

ΘΕΜΑ: «Ενημέρωση σχετικά με το άρθρο 86 του ν.4823/2021 (Α’ 136)»

Σας ενημερώνουμε ότι με το άρθρο 86 του ν.4823/2021 (Α’ 136), αντιμετωπίζεται το ζήτημα του καθορισμού των κριτηρίων που συνεκτιμώνται για την αξιολόγηση των μαθητών/τριών, τη διαδικασία για τη διεξαγωγή των γραπτών εξετάσεων και την πραγματοποίηση της προφορικής εξέτασης, καθώς και ζητήματα υποβολής βαθμολογίας από τους καθηγητές/τριες. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα στους/στις διδάσκοντες/ουσες εκπαιδευτικούς να επιλέξουν τον τρόπο εξέτασης και αξιολόγησης των μαθητών/τριών τους μεταξύ των εναλλακτικών τρόπων που προβλέπονται στο εν λόγω άρθρο.

Ειδικότερα, το προαναφερθέν άρθρο αντικατέστησε το άρθρο 120 του ν.4610/2019, περί του ελέγχου και της προόδου των μαθητών/τριών του Επαγγελματικού Λυκείου και των μαθητευόμενων του «Μεταλυκειακού Έτους Τάξης Μαθητείας» με ενδιάμεσες προφορικές, πρακτικές και γραπτές εξετάσεις και αναφέρεται στον έλεγχο της προόδου των μαθητών μέσω ενδιάμεσων προφορικών, πρακτικών και γραπτών εξετάσεων, σύμφωνα με τις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Επίσης, με το ίδιο άρθρο διαμορφώθηκε το άρθρο 121 του ν.4610/2019, περί του τρόπου αξιολόγησης και εξέτασης των μαθημάτων κατά τη διάρκεια των τετραμήνων που αφορά στην αξιολόγηση της επίδοσης τις δεξιότητες ή τα συνεκτιμώμενα στοιχεία του/της μαθητή/τριας εκ μέρους του/της εκπαιδευτικού καθώς και στη διατύπωση των θεμάτων ώστε να ελεγχθούν μέσω συγκεκριμένων παραμέτρων.

Ο τρόπος εξέτασης και αξιολόγησης των μαθημάτων κάθε τάξης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π.

Τέλος, για κάθε άλλη λεπτομέρεια, θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση.

πηγή: σχετικό έγγραφο ΥΠΑΙΘ, ν. 4823/2021

Σπύρος Χρ. Παπαχαρίσης,

Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ82-Μηχανολόγων - Β' ειδικότητας ΠΕ70-Δασκάλων - (Με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό) Υπεύθυνος ΣΕΠ στη ΔΔΕ Φλώρινας

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...