Διαγωνισμός με θέμα «Δυνατότητες και προοπτικές των επαγγελμάτων μέσα από το Διαδίκτυο» από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου

🕜 Το άρθρο που προσπελάσατε έχει δημοσιευθεί πριν 7 έτη. Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (7 Φεβρουαρίου 2017) διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης (INSAFE), και γιορτάζεται στην Ελλάδα και σε πάνω από 160 χώρες σε όλο τον κόσμο για 14η συνεχόμενη χρονιά, με στόχο την προώθηση της ασφαλούς και υπεύθυνης χρήσης των Online τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως από τα παιδιά και τους νέους, σε όλο τον κόσμο.

Ο φετινός εορτασμός της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου έχει ως θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο» και πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του ΥΠΠΕΘ (αρ.πρωτ.183466/Δ2/1-11-2016). Την ευθύνη οργάνωσης για τη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου.

Τo Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας, με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει αναλάβει την ευθύνη Υλοποίησης του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου ?EL-SIC: The Hellenic Safer Internet Center ? Making a Better Internet for Kids and the Society?. Tο έργο επικεντρώνεται σε τρεις άξονες: την ενημέρωση και αφύπνιση του κοινού σχετικά με το Internet (www.saferinternet4kids.gr), την συμβουλευτική υποστήριξη των χρηστών Internet και του οικογενειακού τους περιβάλλοντος (www.helpline.gr, τηλ. 2106007686), καθώς και την καταγγελία παράνομου διαδικτυακού περιεχομένου (www.safeline.gr). Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου συνεργάζεται με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά Δίκτυα INSAFE (www.betterinternetforkids.eu) και INHOPE (www.inhope.org), συνδράμοντας ενεργά στην πανευρωπαϊκή στρατηγική για ένα καλύτερο και ασφαλέστερο διαδίκτυο.

Στο πλαίσιο αυτό, το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου και το Αυτοτελές Τμήμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού του ΥΠΠΕΘ συνδιοργανώνουν διαγωνισμό για την αξιοποίηση του διαδικτύου στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό με θέμα «Δυνατότητες και προοπτικές του επαγγέλματος που θέλω να ακολουθήσω ή των επαγγελμάτων των γονιών μου μέσα από το Διαδίκτυο».

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων Γυμνασίου, Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου. Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος: – ένα μεμονωμένο τμήμα ενός σχολείου – μια ή περισσότερες τάξεις ενός σχολείου – μια ομάδα μαθητριών και μαθητών από περισσότερα τμήματα ή τάξεις ενός σχολείου – ένας μεμονωμένος μαθητής ή μαθήτρια – δύο ή περισσότερες τάξεις από διαφορετικές σχολικές μονάδες με σκοπό τη συνεργασία, την αλληλεπίδραση του μαθητικού δυναμικού και του εκπαιδευτικού προσωπικού και την από κοινού υποβολή δημιουργιών.

Γι? αυτό, όχι μόνο επιτρέπονται αυτές οι συμπράξεις, αλλά και παρακινούνται οι συμμετέχοντες να αναζητήσουν σχολεία-συνεργάτες για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό. Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι να ανοιχθούν νέοι ορίζοντες στους μαθητές/τριες μέσω της αναζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο για το επάγγελμα που σκέφτονται να ακολουθήσουν.

Οι στόχοι του προγράμματος για τους μαθητές και τις μαθήτριες είναι:

  • Να αντιληφθούν τα στοιχεία της προσωπικότητάς τους
  • Να συνδυάζουν τα επαγγέλματα με τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές
  • Να προσδιορίζουν τις προσωπικές και επαγγελματικές αξίες
  • Να κατανοούν το ρόλο των αξιών στην καθημερινή ζωή
  • Να αναγνωρίζουν το ρόλο των αξιών στην εργασία
  • Να γνωρίσουν τις έννοιες «ικανότητες» και «δεξιότητες» και να τις συσχετίσουν με επαγγέλματα
  • Να διαπιστώσουν τις ικανότητες και δεξιότητες που διαθέτουν και που δεν διαθέτουν
  • Να διαπιστώσουν ότι οι δεξιότητες αναπτύσσονται με συστηματική προσπάθεια
  • Να αναγνωρίσουν τους παράγοντες που μας επηρεάζουν στην επιλογή επαγγέλματος
  • Να ιεραρχούν τους παράγοντες αυτούς
  • Να συσχετίζουν την επιλογή επαγγέλματος με το γενικότερο σχέδιο ζωής
  • Να ερευνήσουν τα διάφορα επαγγέλματα
  • Να συλλέγουν πολύτιμες πληροφορίες για τα επαγγέλματα για τα οποία ενδιαφέρονται
  • Να βρίσκουν, να συντάσσουν και να αξιολογούν επαγγελματικές μονογραφίες
  • Να κατανοήσουν την έννοια της «πληροφόρησης» και της «πληροφορίας»
  • Να αντιληφθούν τη σημασία της πληροφόρησης για τη ζωή γενικά αλλά και για την επιλογή σπουδών και επαγγέλματος
  • Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με την ενεργό αναζήτηση πληροφοριών και την κριτική ανάγνωσή τους
  • Να εξοικειωθούν με τις διάφορες πηγές πληροφόρησης στις οποίες αναζητούν εκπαιδευτικές και επαγγελματικές πληροφορίες
  • Να προσεγγίζουν τη διαδικασία αναζήτησης και επιλογής πληροφοριών
  • Να εξοικειωθούν με την αναζήτηση πληροφοριών μέσω του διαδικτύου
  • Να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο με τρόπο ασφαλή και εποικοδομητικό
  • Να γνωρίσουν τη δημιουργική πτυχή του διαδικτύου
  • Να ασκηθούν σε τρόπους προσωπικής έκφρασης μέσω των νέων τεχνολογιών
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες παρουσίασης και αυτοπαρουσίασης
  • Να επικοινωνήσουν με τους γονείς και το ευρύτερο περιβάλλον για να αντλήσουν πληροφορίες για τα δικά τους επαγγέλματα
  • Να αλληλεπιδράσουν με συμμαθήτριες και συμμαθητές
  • Να αναπτύξουν ευγενή άμιλλα

Θεματικοί άξονες προγράμματος-διαγωνισμού 

  • Το επάγγελμα των γονιών μου
  • Το επάγγελμα των ονείρων μου

Ομάδες αξιολόγησης των επαγγελμάτων

  • Επαγγέλματα από το χώρο της εκπαίδευσης
  • Επαγγέλματα από το χώρο της υγείας
  • Πράσινα επαγγέλματα
  • Επαγγέλματα στο χώρο της πληροφορικής
  • Επαγγέλματα Γραφιστικής τέχνης και Δημιουργίας
  • Επαγγέλματα στο χώρο της Καλλιτεχνίας
  • Επαγγέλματα τεχνολογικά
  • Επαγγέλματα που μπορούν να αξιοποιήσουν το e-commerce και την διαδικτυακή προβολή

Όροι του διαγωνισμού

Οι παρουσιάσεις (powerpoint) ή βίντεο θα αποσταλούν στο Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου στη  διεύθυνση contact@saferinternet4kids.gr έως την καταληκτική ημερομηνία. Εναλλακτικά μπορούν να μεταφορτωθούν σε common repository (dropbox, youtube, κ.λπ.) και να κοινοποιηθεί η διεύθυνση στο παραπάνω εμαιλ. Το εμαιλ που θα αποσταλεί θα πρέπει να έχει τίτλο: «ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ SID 2017».

Ποιοι μπορούν να συμμετέχουν

Ομάδες μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνασίου και όλων των τάξεων του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου) δημόσιων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων της Ελλάδας.

Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος: ? ένα μεμονωμένο τμήμα ενός σχολείου ? μια ή περισσότερες τάξεις ενός σχολείου ? μια ομάδα μαθητριών και μαθητών από περισσότερα τμήματα ή τάξεις ενός σχολείου ? ένας μεμονωμένος μαθητής ή μαθήτρια ? δύο ή περισσότερες τάξεις από διαφορετικές σχολικές μονάδες  με σκοπό τη συνεργασία, την αλληλεπίδραση του μαθητικού δυναμικού και του εκπαιδευτικού προσωπικού και την από κοινού υποβολή δημιουργιών. Γι? αυτό και όχι μόνο επιτρέπονται αυτές οι συμπράξεις αλλά και παρακινούνται οι συμμετέχοντες να αναζητήσουν σχολεία-συνεργάτες για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό.

Κρίσιμες ημερομηνίες :

Καταληκτική Ημερομηνία για την υποβολή είναι: 20 Ιανουαρίου 2017

Ημερομηνία Ανακοίνωσης Αποτελεσμάτων: 30 Ιανουαρίου 2017

Οργανωτική Επιτροπή-Επιστημονική Επιτροπή    

Στελέχη Υπεθύνων ΚΕΣΥΠ ? Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου

Επιτροπή Αξιολόγησης

Οι καλύτερες δημιουργίες θα προκύψουν από ψηφοφορία των πρεσβευτών της Ακαδημίας Ασφαλούς Διαδικτύου SaferInternet4Kids (150 Μέλη). Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου διαθέτει ένα δίκτυο 150 συνεργατών από τον χώρο της εκπαίδευσης και της ψυχικής Υγείας  σε όλη την Ελλάδα ικανό να υποστηρίξει τις παραπάνω δράσεις. 

Έπαθλο

Οι νικητές θα κληθούν να παρουσιάσουν την εργασία τους σε ειδική εκδήλωση που θα οργανώσει το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου στην Αθήνα στις 7 Φεβρουαρίου. Πιθανά έξοδα μετακίνησης και διαμονής θα καλυφθούν από το κέντρο.

Τα παιδιά που διακρίθηκαν θα παρακολουθήσουν δωρεάν την θεατρική παράσταση «Εκπαιδεύοντας τον Παππού στο Διαδίκτυο».

Οι καλύτερες εργασίες που θα αναδειχθούν θα δημοσιοποιηθούν από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου ως «Οδηγός επαγγελμάτων μέσω του Διαδικτύου».

Έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας

Πηγή: http://saferinternet4kids.gr/sid-3rdcontest/

 

Σπύρος Χρ. Παπαχαρίσης,

Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ82-Μηχανολόγων - Β' ειδικότητας ΠΕ70-Δασκάλων - (Με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό) Υπεύθυνος ΣΕΠ στη ΔΔΕ Φλώρινας

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...