CEDEFOP: Η επιγραμμική εργασία και μάθηση στην εποχή του κορονοϊού

🕜 Το άρθρο που προσπελάσατε έχει δημοσιευθεί πριν 4 έτη. Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Στοιχεία του Cedefop αποκαλύπτουν ευκαιρίες και απειλές για τους εργαζομένους που απασχολούνται στην επιγραμμική οικονομία της περιστασιακής απασχόλησης (online gig economy).

Η πανδημία του κορονοϊού (Covid-19) ανέδειξε σημαντικές ευκαιρίες που υπάρχουν στον τομέα της ψηφιακής εργασίας και μάθησης. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Επιτροπή, στην ανακοίνωσή της της 27ης Μαΐου 2020 σχετικά με τον επόμενο προϋπολογισμό της ΕΕ, επανέλαβε τη δέσμευσή της να προωθήσει «…επενδύσεις σε ψηφιακές υποδομές και δεξιότητες [οι οποίες] θα βοηθήσουν στην τόνωση της ανταγωνιστικότητας και της τεχνολογικής αυτοδυναμίας». Δήλωσε ακόμη ότι «Η κρίση κατέδειξε επίσης τη σημασία των ψηφιακών δεξιοτήτων για τα παιδιά, τους σπουδαστές, τους εκπαιδευτικούς, τους εκπαιδευτές και όλους μας, για επικοινωνία και εργασία».

Στην ιδιαίτερη αυτή περίοδο που διανύουμε, κατά τη διάρκεια της οποίας ένα μεγάλο μέρος του εργατικού δυναμικού υποχρεώθηκε να εργάζεται
εξ αποστάσεως λόγω του εγκλεισμού στο σπίτι και των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης, οι περιστασιακά απασχολούμενοι ή οι εργαζόμενοι βάσει του μοντέλου του πληθοπορισμού απολαύουν ένα οιονεί «πλεονέκτημα έδρας»: η ψηφιακή εργασία και αλληλεπίδραση υπήρξε ανέκαθεν ο κυρίαρχος τρόπος λειτουργίας τους. Τι μπορούμε να μάθουμε από αυτούς τους επιγραμμικούς εργαζομένους που τελειοποίησαν την τέχνη της εξ αποστάσεως εργασίας και μάθησης πριν από την κρίση της δημόσιας υγείας;

Διαβάστε περισσότερα στο Ενημερωτικό Σημείωμα του CEDEFOP

Σπύρος Χρ. Παπαχαρίσης,

Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ82-Μηχανολόγων - Β' ειδικότητας ΠΕ70-Δασκάλων - (Με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό) Υπεύθυνος ΣΕΠ στη ΔΔΕ Φλώρινας

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...