Ο νέος Κανονισμός Λειτουργίας Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας 

🕜 Το άρθρο που προσπελάσατε έχει δημοσιευθεί πριν 3 έτη. Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Απόφαση 119730/23-09-2021 (ΦΕΚ 4531/Β/01-10-2021) του Υπουργείου Παιδείας

  1. Το Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας είναι προαιρετικό, ανήκει στη μεταλυκειακή επαγγελματική κατάρτιση και αποτελεί εκπαιδευτική διαδρομή, που η ολοκλήρωσή της, ύστερα από επιτυχείς εξετάσεις πιστοποίησης των αποφοίτων της, οδηγεί σε τίτλο επιπέδου πέντε (5) του Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.
  2. Σκοπός του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας είναι:
  • η παροχή υπηρεσιών αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης, σε αποφοίτους της μη υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, καθώς και σε κατόχους ισότιμων τίτλων, οι οποίοι κατέχουν ένα βασικό επίπεδο γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων,
  • η αναβάθμιση των επαγγελματικών προσόντων των αποφοίτων της μη υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, μέσω μιας μαθησιακής διαδρομής που αξιοποιεί τις υπάρχουσες επαγγελματικές γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες και
  • η περαιτέρω ενίσχυση των ευκαιριών ένταξης των αποφοίτων της μη υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης στην αγορά εργασίας, μέσω της απόκτησης εργασιακής εμπειρίας αξιοποιώντας τη μεθοδολογία της μαθητείας.
  1. Στο Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας παρέχονται ειδικότητες, οι οποίες καθορίζονται με βάση τις ανάγκες της τοπικής αγοράς εργασίας και τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της εθνικής οικονομίας λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. και Ν., ύστερα από εισήγηση του Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.
  2. Το πρόγραμμα του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας έχει συνολική διάρκεια έντεκα (11) μήνες, αρχίζει από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και ολοκληρώνεται την 31η Ιουλίου του επομένου έτους. Η κατανομή μεταξύ εργαστηριακού μαθήματος και προγράμματος μάθησης σε χώρο εργασίας, καθορίζεται στον Οδηγό Κατάρτισης Μαθητείας κάθε ειδικότητας. Το πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο, είναι διάρκειας οκτώ (8) ωρών ημερησίως.

[…]

Στο Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας εγγράφονται κατά την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας:

  • (Α) κάτοχοι απολυτηρίου και πτυχίου ΕΠΑΛ και ΕΝΕΕΓΥ-Λ, καθώς και οι κάτοχοι ισότιμων προς αυτούς τίτλων σε συναφείς ειδικότητες και
  • (Β) οι κάτοχοι απολυτηρίου ΓΕΛ και πτυχίου ΕΠΑΛ σε συναφείς ειδικότητες.

Ο μαθητευόμενος οφείλει να είναι εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης και κατάρτισης κατά την εγγραφή του και σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος Μεταλυκειακό Έτος- Τάξη Μαθητείας.

[…]

4. Ανώτερος αριθμός συμμετεχόντων στα τμήματα μαθητείας είναι οι είκοσι τέσσερις (24) μαθητευόμενοι.
3. Κατώτερος αριθμός συμμετεχόντων για τη λειτουργία τμήματος είναι οι οκτώ (8) μαθητευόμενοι για τμήματα των ΕΠΑ.Λ. που ανήκουν στην κατηγορία Α’- Γ’, οι έξι (6) μαθητευόμενοι για τμήματα των ΕΠΑ.Λ. που ανήκουν στην κατηγορία Δ’-Ζ’ και οι πέντε (5) μαθητευόμενοι για τμήματα των ΕΠΑ.Λ. που ανήκουν στην κατηγορία Η’-ΙΒ’.

[…]

5. Με απόφασή του ο Γενικός Γραμματέας της Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. και Ν. μπορεί να εγκρίνει την λειτουργία τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας με μικρότερο αριθμό μαθητευόμενων απ’ αυτούς που ορίζονται στην παρ. 3 ανωτέρω.

[…]

Διαβάστε ολόκληρη την ΥΑ σε ΦΕΚ

πηγή: ΔΔΕ Φλώρινας / Τμήμα Εκπαιδευτικών Θεμάτων

Σπύρος Χρ. Παπαχαρίσης,

Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ82-Μηχανολόγων - Β' ειδικότητας ΠΕ70-Δασκάλων - (Με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό) Υπεύθυνος ΣΕΠ στη ΔΔΕ Φλώρινας

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...