Πώς εξετάζονται, προάγονται ή απολύονται οι προερχόμενοι από ξένα σχολεία μαθητές των ΕΠΑΛ;

🕜 Το άρθρο που προσπελάσατε έχει δημοσιευθεί πριν 4 έτη. Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Σύμφωνα με το άρθρο 137 (Μαθητές από ξένα σχολεία) του νόμου 4610/2019 (Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις.) – ΦΕΚ Τεύχος A’ 70/07.05.2019 ισχύουν τα παρακάτω:

Άρθρο 137
Μαθητές από ξένα σχολεία

1. Οι μαθητές των παραγράφων 1, 2 και 3 του άρθρου 2 του π.δ. 155/1978 (Α΄ 33), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του π.δ. 182/1984 (Α΄ 60), που φοιτούν σε ελληνικό ΕΠΑ.Λ., προάγονται ή απολύονται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των παραγράφων αυτών. Για τους μαθητές από ξένα σχολεία:

α) κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους σε ελληνικό ΕΠΑ.Λ., εφαρμόζεται το άρθρο 128 (ν. 4610/2019) με ταυτόχρονη μείωση του προβλεπόμενου μέσου όρου εννέα και πέντε δέκατα (9,5) κατά δύο μονάδες,

β) κατά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους σε ελληνικό ΕΠΑ.Λ., εφαρμόζεται το άρθρο 128 (ν. 4610/2019) με ταυτόχρονη μείωση του προβλεπόμενου μέσου όρου εννέα και 0,5 (9,5) κατά μία μονάδα. Οι μαθητές της κατηγορίας αυτής, μετά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους σε ελληνικό ΕΠΑ.Λ. εξετάζονται, βαθμολογούνται και προάγονται, όπως προβλέπεται στις διατάξεις για τους μαθητές της ημεδαπής.

2. Οι μαθητές του παρόντος άρθρου, στα μαθήματα για τα οποία προβλέπεται προφορική εξέταση, εξετάζονται από επιτροπή που ορίζεται, σύμφωνα με την 23519/ Γ2/01-03-2010 υπουργική απόφαση (Β΄ 258) «Ενδοσχολικές (προαγωγικές, πτυχιακές/απολυτήριες) εξετάσεις, ενδιάμεσες γραπτές εξετάσεις κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθητών των ΕΠΑ.Λ., των ΕΠΑ.Σ. με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

3. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου δεν εφαρμόζονται για την απόκτηση πτυχίου ΕΠΑ.Λ., για το οποίο ισχύουν οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 130 (ν. 4610/2019) για τα ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑ.Λ..

4. Οι μαθητές του παρόντος άρθρου εξετάζονται στα μαθήματα για τα οποία προβλέπεται εξέταση από επιτροπή, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 133 (ν. 4610/2019).

5. Στους αποφοίτους του παρόντος άρθρου χορηγείται απολυτήριο ή και πτυχίο ΕΠΑ.Λ., στο οποίο αναγράφεται ότι, χορηγήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.


Παράθεση αναφερομένων στο ανωτέρω άρθρο σχετικών διατάξεων:


Α. Παράγραφοι 1, 2 και 3 του άρθρου 2 του π.δ. 155/1978 (Α’ 33), όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του π.δ. 182/1984 (Α’ 60)

Άρθρο 3.

Το άρθρο 2 του Π. Δ/τος 155/78 (ΦΕΚ 33, τ. Α` 8.3.1978) αντικαθίσταται ως εξής:

“1. Μαθητές, κάτοχοι ενδεικτικού ή αποδεικτικού σπουδών ή άλλου σχετικού αποδεικτικού στοιχείου της μαθητικής κατάστασης τους ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εξωτερικό και είναι αντίστοιχο των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης που λειτουργούν στην Ελλάδα, εγγράφονται χωρίς κατατακτήρια εξέταση οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους σε αντίστοιχη τάξη των δημόσιων ιδιωτικών σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης της Ελλάδας, η οποία καθορίζεται από τον οικείο προϊστάμενο Δ/νσης ή Γραφείου Μέσης Εκπαίδευσης.

2. Οι μαθητές της προηγούμενης παραγράφου που φοίτησαν επί δύο τουλάχιστον συνεχή έτη σε σχολείο του εξωτερικού, πριν από την εγγραφή τους σε σχολείο της Ελλάδας, κατά το πρώτο έτος της φοίτησης τους στο Ελληνικό σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης δε βαθμολογούνται στο μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, ενώ στα υπόλοιπα μαθήματα εξετάζονται προφορικά “με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5)”.
Οι μαθητές αυτοί κατά το δεύτερο έτος της φοίτησης τους στο Ελληνικό σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης εξετάζονται προφορικά στα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5) και γραπτά στα υπόλοιπα μαθήματα “με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5)”.

***Στις παρ.2 και 3 του παρόντος άρθρου, η φράση “με βαθμολογική βάση το οκτώ (8)” αντικαταστάθηκε από τη φράση “με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5)”, και η φράση “με βαθμολογική βάση το δέκα (10)” αντικαταστάθηκε από τη φράση “με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5), σύμφωνα με τα οριζόμενα από το εδ.β΄ της παρ.18 του άρθρου 1 του ΠΔ 153/2000 (Α΄ 131) και με την παρ. 2 του άρθρου 26 του ΠΔ 56/2016 (ΦΕΚ Α΄ 91/19.05.2016)

*** Η φράση “με βαθμολογική βάση το οκτώ (8)” αντικαταστάθηκε από τη φράση “με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5)” και η φράση “με βαθμολογική βάση το δέκα (10)” αντικαταστάθηκε από τη φράση “με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5)”, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρ.του 34 ΠΔ 86/2001.

***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Με το άρθρο 34 παρ.2 ΠΔ 60/2006,ΦΕΚ Α 65/30.3.2006,ορίζεται ότι: Στις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 3 του π.δ. 182/1984 (ΦΕΚ. 601) η φράση “με βαθμολογική βάση το οκτώ (8)” αντικαθίσταται από τη φράση “με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5)” και η φράση “με βαθμολογική βάση το δέκα (10)” αντικαθίσταται από τη φράση “με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5)”.

3. Οι μαθητές της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού, που φοίτησαν σε ξένο σχολείο του εξωτερικού που είναι αντίστοιχο των σχολείων Μ.Ε. που λειτουργούν στην Ελλάδα, μόνο κατά το προηγούμενο από την εγγραφή τους σε Ελληνικό σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης σχολικό έτος, κατά το πρώτο έτος της φοίτησης της στο Ελληνικό σχολείο εξετάζονται προφορικά με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5) στα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και γραπτά “με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5)” στα υπόλοιπα μαθήματα.

Β. Αρ. 23519/Γ2/01-03-2010 απόφαση (Β’ 258) «Ενδοσχολικές (προαγωγικές, πτυχιακές/απολυτήριες) εξετάσεις, ενδιάμεσες γραπτές εξετάσεις κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθητών των ΕΠΑ.Λ., των ΕΠΑ.Σ. με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

Σπύρος Χρ. Παπαχαρίσης,

Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ82-Μηχανολόγων - Β' ειδικότητας ΠΕ70-Δασκάλων - (Με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό) Υπεύθυνος ΣΕΠ στη ΔΔΕ Φλώρινας

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...