Η αξιολόγηση του μαθήματος «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.) – Ασφάλεια και Υγεία στο χώρο εργασίας»

🕜 Το άρθρο που προσπελάσατε έχει δημοσιευθεί πριν 6 έτη. Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Σύμφωνα με το Π.Δ. 40 (ΦΕΚ 76 τ.Β΄/30.04.2018) που αφορά την αξιολόγηση των μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων, καθώς και των μαθητευόμενων του «Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας» για το μάθημα «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός  (Σ.Ε.Π.) – Ασφάλεια και Υγεία στο χώρο εργασίας»  ισχύουν τα εξής:

Για την αξιολόγηση, ο/η διδάσκων/-ουσα συνεκτιμά:

α. τη συμμετοχή των μαθητών/-τριών στη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία,

β. την προφορική εξέταση, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον τους για το συγκεκριμένο μάθημα,

γ. τις εργασίες που υλοποιούν στο σπίτι ή στο σχολείο.

Οι εργασίες στο πλαίσιο του μαθήματος κατανέμονται ως εξής:

Α’ Τετράμηνο: Δημιουργία Ατομικού Φακέλου εξέλιξης του/της μαθητή/-τριας (ατομική εργασία). Ο Ατομικός Φάκελος μαθητή/-τριας δημιουργείται, οργανώνεται και ενημερώνεται από τον ίδιο τον/τη μαθητή/-τρια με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού ενώ φυλάσσεται και διατηρείται με ευθύνη του/της κατόχου του/της. Είναι σκόπιμο να περιλαμβάνει: ημερολόγιο προσωπικής πορείας – εξέλιξης, συμπληρωμένα φύλλα ασκήσεων, δομημένων εργασιών κ.λπ. που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος του Σ.Ε.Π., ατομικά και ομαδικά επιτεύγματα – διακρίσεις του/της μαθητή/-τριας, σχολική επίδοση, σχέδιο εκπαιδευτικής σταδιοδρομίας, βιογραφικό σημείωμα κ.λπ. Επιπλέον, προστίθενται στοιχεία που συνδέουν τον Σ.Ε.Π. με το περιβάλλον εργασίας, την ασφάλεια και την υγεία.

Β’ Τετράμηνο: Ο/η διδάσκων/-ουσα δύναται να επιλέξει σε συνεργασία με τους/τις μαθητές/-τριες ένα από τα κάτωθι:

α. Συμπλήρωση του Ατομικού Φακέλου εξέλιξης μαθητή/-τριας με μία (1) ατομική εργασία, που εκπονείτα ιστο σπίτι και όχι στο σχολείο. Η εργασία θα είναι γραπτή, έκτασης 2.000-3.000 λέξεων. Το θέμα θα πρέπει να αφορά στη σύνδεση του Σ.Ε.Π. με το περιβάλλον εργασίας ή τη σύνδεση του περιβάλλοντος εργασίας με την ασφάλεια και υγεία.

β. Συμπλήρωση του Ατομικού Φακέλου μαθητή/-τριας με την παρουσίαση μιας επαγγελματικής μονογραφίας (ατομική εργασία). Η επαγγελματική μονογραφία είναι η συστηματική παρουσίαση επαγγελματικών, κοινωνικών και εκπαιδευτικών πληροφοριών που αφορούν σε ένα συγκεκριμένο επάγγελμα και ενίοτε σε μια μικρή ομάδα συναφών επαγγελμάτων. Η εν λόγω μονογραφία μπορεί να περιλαμβάνει τους παρακάτω θεματικούς άξονες:

Μέρος 1ο

α. Εισαγωγή: Σύντομη εισαγωγική παρουσίαση – περιγραφή επαγγέλματος (στοιχεία, τα οποία δίνουν μια πρώτη, γενική ιδέα για το επάγγελμα),

β. ιστορική θεώρηση της εξέλιξης του επαγγέλματος (το στίγμα του επαγγέλματος στο χώρο και στο χρόνο),

γ. κοινωνική προσφορά του επαγγέλματος, παραδοσιακές μορφές – σύγχρονες εξειδικεύσεις.

Μέρος 2ο

Ανάλυση επαγγέλματος, φύση και περιεχόμενο. Αυτός ο θεματικός άξονας μπορεί να συμπεριλάβει:

α. τα τυπικά προσόντα-τρόπους εισόδου στο επάγγελμα,

β. την περιγραφή απαραίτητων σπουδών,

γ. την περιγραφή του επαγγελματικού αντικειμένου και των επαγγελματικών δραστηριοτήτων,

δ. τις απαραίτητες επαγγελματικές δεξιότητες (τι είναι ικανός/ή να κάνει ο/η επαγγελματίας),

ε. τα στοιχεία προσωπικότητας του/της επαγγελματία,

στ. τις εργασιακές συνθήκες (ωράριο, αποδοχές, μονιμότητα, είδος απασχόλησης κ.ά.),

ζ. τον ειδικό εξοπλισμό που χρησιμοποιείται για την άσκηση του,

η. τα μέτρα υγείας και ασφάλειας,

θ. τους χώρους επαγγελματικής απορρόφησης,

ι. τις προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος,

ια. την υπάρχουσα κατάσταση στην αγορά εργασίας,

ιβ. το δυναμικό επαγγέλματος,

ιγ. τις μελλοντικές τάσεις ανάπτυξης,

ιδ. τις πρωτογενείς πηγές πληροφόρησης για το επάγγελμα (επαγγελματικές, συνδικαλιστικές και επιστημονικές οργανώσεις, αρμόδιες υπηρεσίες, τα επιστημονικά επαγγελματικά έντυπα και βιβλία για την ειδικότητα αυτή κ.ά.).

Μέρος 3ο

Παραρτήματα: Ενδεικτικά μπορεί να περιλαμβάνουν συνεντεύξεις επαγγελματιών, πληροφοριακό υλικό ενώσεων, θεσμικό πλαίσιο κ.ά.

πηγή: ΦΕΚ 76 τ.Β΄/30.04.2018

αναδημοσίευση: www.mysep.gr

Σπύρος Χρ. Παπαχαρίσης,

Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ82-Μηχανολόγων - Β' ειδικότητας ΠΕ70-Δασκάλων - (Με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό) Υπεύθυνος ΣΕΠ στη ΔΔΕ Φλώρινας

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...