Έμφυλες ταυτότητες και Επαγγελματικός Προσανατολισμός στη Θεματική Εβδομάδα

🕜 Το άρθρο που προσπελάσατε έχει δημοσιευθεί πριν 7 έτη. Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Εκπαιδευτικό υλικό το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια της Θεματικής Εβδομάδας 2016-17 «Σώμα και Ταυτότητα» στα Γυμνάσια και το οποίο αφορά στον άξονα Έμφυλες Ταυτότητες βρίσκεται αναρτημένο στον δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Συγκεκριμένα στο θεματικό αξονα: Έμφυλες Ταυτότητες και ειδικότερα στις θεματικές ενότητες: Αποδομώντας τα έμφυλα στερεότυπα και Ανθρώπινα δικαιώματα & δικαιώματα των γυναικών προτείνεται προς χρήση το υλικό Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Έμφυλα Στερεότυπα – Ασκήσεις Ευαισθητοποίησης το οποίο εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Έργου “Καλλιρόη” και περιλαμβάνει ασκήσεις ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών σε θέματα Σ.Ε.Π. με την οπτική του φύλου.

Η καινοτομία των ασκήσεων αυτών έγκειται στην εισαγωγή της έννοιας και της συμπεριφοράς της φροντίδας, ως απαραίτητου στοιχείου των ανδρικών και των γυναικείων ταυτοτήτων, καθώς και στην ανάπτυξη στρατηγικών και δεξιοτήτων φροντίδας στα αγόρια.?

?Οι ασκήσεις διαρθρώνονται σε 4 θεματικές και συνολικά κάθε θεματική περιλαμβάνει 8-9 δραστηριότητες. Οι θεματικές είναι:

1. Στερεότυπα & διακρίσεις φύλου
Στόχος της συγκεκριμένης θεματικής είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες:

  • την έννοια των στερεοτύπων φύλου.
  • τη διαδικασία κοινωνικοποίησης όλων των ανθρώπων (ανδρών και γυναικών) στα στερεότυπα φύλου.
  • τις αρνητικές συνέπειες των στερεοτύπων φύλου στους τομείς της οικογένειας, της εργασίας, της εκπαίδευσης και των ΜΜΕ.
  • τις αρνητικές συνέπειες των στερεοτύπων φύλου στην αναπαραγωγή των ανισοτήτων ανάμεσα στα φύλα και ειδικότερα στην υποδέεστερη θέση των γυναικών στους παραπάνω τομείς.

2. Αυτογνωσία & επαγγελματικός προσανατολισμός
Στόχος της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας είναι:

  • να διερευνήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τα επαγγελματικά τους ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους απαλλαγμένοι από προκαταλήψεις και στερεότυπα φύλου.
  • να γνωρίσoυν και να ιεραρχήσουν επαγγελματικές αξίες, σύμφωνα με τις οποίες οδηγούνται σε επαγγελματικές επιλογές, απαλλαγμένοι/ες από στερεότυπα σε σχέση με τα επαγγέλματα και την αγορά εργασίας.
  • να εκφράσουν προσωπικούς στόχους και σχέδια για το μέλλον και την προσωπική τους ζωή, απαλλαγμένοι από παραδοσιακά πρότυπα συσχετιζόμενα με τον ρόλο ανδρών και γυναικών.

3. Δεξιότητες ?φροντίδας?
Στόχος της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας είναι:

  • να εισαγάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες στην έννοια της φροντίδας και στο πώς αυτή αποτελεί ή θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος της γυναικείας και της ανδρικής ταυτότητας.
  • να αναπτύξει, κυρίως στα αγόρια, δεξιότητες φροντίδας μικρών παιδιών, ηλικιωμένων ανθρώπων, ανθρώπων με ειδικές ανάγκες κοκ, (δραστηριότητες παραδοσιακά συνυφασμένες με τη γυναικεία ταυτότητα φύλου).

4. Συμφυλίωση της οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής
Στόχος της συγκεκριμένης ενότητας είναι:

  • να εισαγάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες στους πολλαπλούς ρόλους που καλούντια να διαδραματίσουν σήμερα οι άνδρες και οι γυναίκες ως εργαζόμενοι/ες, ως σύζυγοι και ως γονείς.
  • να κινητοποιήσει την ισότιμη συμμετοχή, κυρίως των αγοριών, στις ευθύνες του σπιτιού και της οικογένειας.
  • να προσφέρει στους μαθητές και τις μαθήτριες μια ποικιλία εύκαμπτων εναλλακτικών προτάσεων απασχόλησης τέτοιων που να επιτρέπουν και στα δύο φύλα τη συμφιλίωση μεταξύ επαγγελματικών και οικογενειακών υποχρεώσεων.?

Από το οπισθόφυλλο και την εισαγωγή του εγχειριδίου

Προτείνεται για μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου.

Δείτε το υλικό

πηγή φωτογραφίας: www.crismanphoto.com | women’s work

Σπύρος Παπαχαρίσης | Υπεύθυνος ΣΕΠ – ΚΕΣΥΠ Φλώρινας

Σπύρος Χρ. Παπαχαρίσης,

Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ82-Μηχανολόγων - Β' ειδικότητας ΠΕ70-Δασκάλων - (Με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό) Υπεύθυνος ΣΕΠ στη ΔΔΕ Φλώρινας

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...